תכנון בית פרטי

הקמה של בית חדש דורשת השקעה רבה משלב הרעיון הגדול ועד הפרטים הקטנים. כאשר אתם משקיעים אינספור שעות ביצירת בית החלומות שלכם, אתם רוצים לוודא כי בסופו של יום, את התוצר המוגמר אתם תקבלו כאשר הוא מושלם ועומד בכל הציפיות שלכם . תפקידו של האדריכל בכל פרויקט הוא ליצור איזון בין המצוי לרצוי בסביבת המבנה הכוללת ולאפשר למשתמשי המבנה העתידיים לחיות בנוחות ונגישות מקסימלית. דווקא בתחום הבניה, חשיבה לעתיד היא כלי המפתח להצלחה ולכן כדאי לתת את הדעת על התכנון כבר בשלבים הראשונים. לשם קבלת מידע נוסף, אתם מוזמנים למלא את הטופס  – אדריכל בתים פרטיים .

תכנון בית פרטי – יצירה מושלמת כבר מהיסודות

על מנת לבנות את בית החלומות שלכם או לבצע תוספת בניה לבית פרטי אתם חייבים להשקיע בתהליך התכנון. לאורך כל הפרויקט. 

אנשי צוות הבניה יסתמכו על תוכניות העבודה אותם אישרתם והן יהיו הקו המוביל את הבניה כולה. לכן מומלץ להתייחס בעת התכנון לכמה אספקטים:

  1. תקציב – ניהול תקציב מסודר לפרויקט מונע הוצאות כספיות בלתי צפויות ומאפשר לכם להקים את הפרויקט תחת התנאים והיכולות שלכם
  2. כאשר נכנסים לתכנון חשוב לדעת מראש מה התקציב המיועד לפרויקט כדי שתוכלו לסיים את הפרוייקט ולדעת מראש איפה משקיעים ואיפה חוסכים
  3. שיטת בניה – מלבד תוכניות הבניה, השימוש בשיטות בניה שונות גם הוא חיוני על מנת לשפר את עמידות הפרויקט. שימוש בשיטות בניה מתקדמות כמו בניה מתקדמת מאפשר למבנה להיות עמיד ולחסוך בצריכת החשמל והאנרגיה.
  4. גרמושקה”   מוכחרות להיות מוגשות בזמן ולא ניתן להקים פרויקט בלי להגיש תכוניות לאישור וועדת התכנון המקומית או העיריה . עם הגשת התוכניות”  וקבלת אישור בניה, ניתן להתחיללהתחיל לבנות .
  5. תזמון וניהול הבניה  – תזמון הזמנתם של אנשי הצוות השונים לאתר הבניה, כחלק מתהליך הקמת המבנה, הוא חיוני לפרויקט יעיל ואפקטיבי . חשוב לבצע בחירות עיצוביות מראש עוד בתהליך התכנון כי כארש הבניה מתחילה היא מתקדמת מהר ויש גם עניין של זמני אספקה אז חשוב לתכנן הכל מראש כדי למנוע עיכובים שיכולים לעלות בזמן ,כסף והחלטות חפוזות  

תכנון בית פרטי – כל השלבים שצריך להכיר

תכנון בית פרטי הינו תהליך המורכב ממספר שלבים והוא מכיל בתוכו פרטים רבים שיש לקחת בחשבון. בעזרת תכנון אדריכלי נכון, נוכל לצלוח את התהליך בצורה מושלמת תוך ייעול וזירוז תהליך הבניה, מניעה של טעויות הגורמות לעיכובים שונים בדרך, מתן מענה הולם לדרישות הלקוח והרצונות שלו תוך מיקסום התקציב. וכמובן שללא חריגות מיותרות בתקציב הבניה.

התכנון האדריכלי עובר בין נקודת ההשקה בה כל הצדדים יוצאים מרוצים ומסופקים מהתהליך, מהתוצאה ומהאופן שבו הבית משרת את הצרכים שלנו  וכן, גם הרשויות יוצאות מרוצות כשאר התכנון האדריכלי מבוצע באופן נכון, מה שמזרז את האישורים הרלוונטיים אותם הם צריכים לאשר.

השלב הראשון – בחינת המגרש

בשלב הראשון, האדריכל יצא לפגוש את השטח המיועד. כחלק התהליך יבחן את תנאי השטח ויתעד אותם. בנוסף, יתייחס לכיווני האוויר, לטופוגרפיה ואף למבנים האחרים הקיימים בסביבה. ללא הפרטים הללו ופרטים נוספים שיש לקחת בחשבון, תכנון הבית מבחינה פונקציונלית ועיצובית לא יוכלו להתבצע בצורה מדויקת.

לאחר הבדיקות בשטח, יש לבדוק היתרי בניה קודמים למגרש והם ישנו היתר בנייה עדכני בשלב זה. בנוסף, יש להמציא תוכנית תב”ע אשר מציג לנו מה מותר לעשות בקרקע המדובר ומה אסור, בהתאם למגבלות התכנוניות הקיימות. נתונים אלה יאפשרו לאדריכל לפעול באופן לגיטימי ולהימנע מטעויות אשר יכולות לעכב זמן בתהליך.

השלב השני – פגישת הכרות עם הלקוח

בפגישת ההכרות עם הלקוח, יפרוש הלקוח בפני האדריכל את כל הדריכות שלו, החזון שלו והתוצאה לה הוא מייחל בסוף תהליך בניית הבית הפרטי. הלקוח יציג בפני האדריכל את הטעם האישי שלו, אורח החיים שלו ואורח החיים של שאר הדיירים בבית המיועד.

בפגישת ההכרות יתבצע תיאום ציפיות מעמיק בין הצדדים אשר בסופו תינתן מענה לשאלות כמו:

  • תחומי העניין של המשפחה
  • כמה נפשות יש בבית
  • כמה חדרי שינה יהיו בבית
  • האם יש מגבלה פיזית המצריכה התייחסות
  • כיצד תתבצע החלוקה לקומות
  • האם יש צורך בחללים יחודיים
  • האם יש מישהו מדיירי הבית שעובד בבית
  • מה תהיה גודל הגינה ביחס לבית
  • מהו התקציב לפרויקט

ועוד מגוון שאלות שיאפשר לאדריכל להכיר את הלקוח, את הרצונות שלו ואת הדרישות שלו.

השלב שלישי – שלב הסקיצה הראשונית

בשלב הזה הפרויקט כבר ממש מתחיל לרקום עור וגידיום והאדריכל ניגש למלאכת התכנון. בשלב זה האדריכל משלב את צרכיו של הלקוח לבין התקציב שהוגדר, תנאי השטח והפוטנציאל על פי המגבלות המוצגות בתב”ע.

בשלב זה מומלץ שלא להאיץ באדריכל, שכן הוא משקיע זמן רב בחשיבה מדויקת שתאפשר למקסם את הפוטנציאל של הבית, מיקסום שביעות הרצון של בעלי הבית המיועד ותכנון מדויק שימנע טעויות ודרישות לתיקון מצד הרשויות.

הסקיצות כוללות מפרט טכני ותכנית חזיתית ויש התייחסות הן לעיצוב החיצוני והן לעיצוב הפנים. בנוסף, קיימת התייחסות גם לאלמנטים כמו נקודות חשמל, ריצוף, אינסטלציה, מרפסות, בניה חיצונית, שטח גינה ועוד.

השלב הרביעי – קבלת היתר בניה

התכנון האדריכלי מגיע לשלביו הסופיים, בהם האדריכל מכין את התוכנית האדריכלות באופן מלא ומפורט בשילוב מפת מדידה אשר מתבצעת על ידיד מודד מוסמך, מספר אישורים מרשויות וגופים מוסמכים וחתימות של כל המתכננים האחראיים על הפרויקט.

ברגע שהיתר הבניה מתקבל, ניתן לצאת לדרך לשלבי הבנייה הסופיים באמצעות קבלן מפתח, אשר יקח את המושכות וינצח את כל בעלי המקצוע שיקחו חלק בתהליך.

תכנון ובניית בתים – צעד ראשון לקראת הקמת בית החלומות

 תכנון אדריכלי אופטימלי מתייחס לתנאי השטח במגרש , לטופוגרפיה לשכנים , לנוף ולרוחות השמים . חלוקת החדרים תעשה אחרי איפיון מעמיק של חיי בניה המשפחה בבית כיון וגם בעתיד (כמו יחידת מתבגר, יחידת השכרה בעתיד ,ועוד..)

 

תוכן עניינים

ככה בונים בראש שקט!

מפרט בית איכותי המבודד גם טרמית ואקוסטית

בניה בפיקוח אדריכלי צמוד

תקציב בניה סגור ללא הפתעות

7 שנות אחריות מקבלת מפתח

אחריות מקיפה לבית

one stop shop

הכל כלול במקום אחד : אדריכלות + קבלן מפתח

למה להתלבט? בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם