גלאי גז יכול לזהות לחות. יש לו יתרונות רבים. הוא נייד, אמין וקל לשימוש. הוא גם יכול לנטר את תוכן הלחות באופן רציף, וזה חיוני לניטור רציף. אבל מה הם החסרונות של שימוש בגלאי גז? בואו נסתכל על חלק מהם. הנה הדברים החשובים ביותר:

עלות

ניתן להשתמש בשיטות זיהוי לחות כדי להעריך במדויק את תכולת הלחות של גז טבעי ביישום. גז טבעי הוא תערובת פחמימנים שיכולה להיות מזוהמת מאוד. גז טבעי הוא בדרך כלל תערובת של מתאן, אתנול, אשר יכול להכיל רמות שונות של מזהמים. צריך לכייל את מנתחי הגז לפני שיוכלו למדוד במדויק את רמות הלחות. בנוסף, לחץ הגז של 700 עד 1,400 PSI תובעני ביותר על מנתחי לחות. כדי לוודא שהחיישנים עובדים באופן אמין, נדרשים הליכי תחזוקה.

תחזוקה היא גורם חשוב בקביעת העלות הכוללת של מערכת מדידה. לקוחות רבים עושים מיקור חוץ לתפקודי התחזוקה שלהם ומחפשים ציוד תחזוקה נמוך. למרות שמחיר הרכישה הראשוני הוא השיקול החשוב ביותר, עלות הבעלות הכוללת צריכה לכלול שירות מתמשך, כיול תקופתי וגזי כיול. ניתן להפעיל מכשירים מסוימים על חשמל סולארי, שהפך לאפשרות מעשית יותר במקומות מרוחקים ללא חשמל.

מהימנות

מדידת לחות מבוססת על ניטור האפנון של גביש קוורץ המצופה בכימיקלים היגרוסקופיים. לגביש הזה יש רגישות מסוימת מאוד לאדי מים והוא בעצם חיישן רגיש למוליכות. כאשר אדי מים נאדים על הגביש, הוא מגדיל את מסתו היעילה ומפחית את תדירות התהודה שלו. תהליך הספיגה יכול להתהפך לחלוטין, כך שאין אפקט סחיפה ארוך טווח.

מערכת אופטימיזציה לייזר רציפה שומרת על הלייזר נעול על שיא ספיגת המים הנכון כדי למנוע נסחף בקריאות נמדדות. זה מבטיח תוצאות מדידה אמינות על פני כל טווח זיהוי הלחות באמצעות גז. מערכת אופטימיזציה לייזר מתמשכת גם נמנעת מירידה ברגישות ודיוק עקב סחף. טכנולוגיית ה-TDLAS מספקת ניטור לחות מעולה בגז. הוא גם חזק מאוד ומציע רגישות גבוהה מאוד.

ניידות

היתרונות של איתור נזילות בגז כוללים ניידות, דיוק ופשטות. בגלל הניידות שלו ועלותו הנמוכה, גז הוא השיטה המועדפת לגילוי לחות. עם זאת, לגז יש בעיות משלו. הוא לרוב מתאן, והוא מכיל בדרך כלל מגוון של חומרים מזהמים הכוללים גליקול, אתנול ו-H2S. מנתח הלחות יכול למצוא את זה די קשה להשתמש כי גז מאוחסן בלחצים בין 700 psig ל -1400 psig. זה גם דורש הליכי ניקוי מורכבים שצוותי תחזוקה לא יאהבו. נהלים אלה הכרחיים כדי לשמור על ביצועי החיישן.

המנתח הנייד PM880, הבטוח מפימטריקס מודד לחות בזרמי גז טבעי. ניתן להשתמש בו כדי לאתר בדיקה או רישום נתונים. היכולת שלה למדוד את תכולת הלחות של תשתית הצינורות היא יתרון גדול. הניידות והמהימנות שלו הפכו אותו למודל מועדף עבור מנתחי לחות של TDL בתעשיית הגז הטבעי.

דיוק

ישנן מספר טכנולוגיות זמינות למדידת לחות בגז טבעי, כולל חיישני קיבול ופגיעה, מראות צוננות וספקטרוסקופיית לייזר דיודה מתכווננת. לכל אחד יתרונות וחסרונות. בואו נסתכל מקרוב על חלק מהשיטות האלה. שיטות אלו משמשות בדרך כלל למדידת אדי מים בגז טבעי, וכל אחת מהן יעילה למדידת תכולת לחות בסביבות שונות.

TDL עובד על העיקרון הפשוט שמולקולות מים נספגות על ידי סובסטרט. כמות מולקולות המים בחיישן תשפיע על אינדקס השבירה ועל אורך הגל. שינוי אורך הגל הזה נמדד כדי לחשב את תכולת הלחות. ההתייחסות זוממת נגד טמפרטורת הטל. יצרנים הציגו בשנים האחרונות מנתחי לחות חדשים של TDL. בעזרת טכנולוגיית TDL, היצרנים יכולים לשלוט בשני גורמים המשפרים את דיוק המדידה: כמות המים הנספגת על ידי הגז, ומרווח האלקטרודה.

למה להתלבט? בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם