הבדלים בין סוגי הקבלנים

שוק הבניה הפרטית בארץ הוא שוק פרוץ, ועבור אנשים רבים המעוניינים לבנות את בית חלומותיהם – העבודה מול בעלי המקצוע בתחום הזה יכולה להיות מרתיעה ואפילו מפחידה. הסיבה העיקרית לכך היא שיש משימות רבות הדורשות ביצוע. לכל אחת מהמשימות האלו יש סל כישורים שונה, והן צריכות לעבוד בסנכרון.

דוגמה טובה לכך היא הסדר והנקיון באתר הבנייה. אם אין מי שידאג לכך בצורה מסודרת, נקיון האתר עלול לעלות בכסף רב לבעל הפרוייקט. קבלן או מנהל פרוייקט הוגן, יחסוך לכם את העלות הזו – וזה רק תחום אחת מיני רבים שדורשים הקפדה ותיאום.

אם כך, מה הן האפשרויות שלכם בתחום ניהול הפרוייקט? קיימות מספר אפשרויות, אותן נציג במאמר זה.

לפני שניגשים לבחירה, יש דבר אחד מרכזי שחשוב מאוד לזכור: אל תתפתו להצעות זולות מקבלנים לא מוכרים, או כאלה שאין עליהם המלצות. הדבר האחרון שאתם רוצים זה להתקע עם בנייה באיכות ירודה, בעיות במסירת הפרוייקט, ניגוד אינטרסים ביניכם לבין מנהל העבודה או בעלי המקצוע, ושאר מרעין בישין.

עכשיו כשאמרנו את זה, אפשר לגשת לעיקר: היתרונות והחסרונות של סוגי הקבלנים (או המנהלים) הזמינים בשוק הבנייה הפרטית.

מפקח עבודה שכיר או ניהול עצמי

יתרונות מפקח עבודה

היתרון שבעבודה בצורה זו היא יכולת לבחור את קבלני המשנה ואנשי המקצוע בצורה אישית. אפשרות זו מתאימה למי שיש לו סבלנות להתעסק עם הרבה ביורוקרטיה, הרבה חוזים, ולנהל משא ומתן. יתרון נוסף של מפקח או ניהול עצמי היא היכולת לנהל את העבודה בקצב שמתאים לכם – אם אזל לכם התקציב באמצע, ניתן לקחת הפסקה.

חסרונות מפקח עבודה

קיימת סכנה של “זריקת אחריות” בין הקבלנים המעורבים, והיבטים מסויימים של הבניה עלולים ליפול בין הכסאות. דבר זה יכול לעלות לכם בהרבה מאוד זמן, כסף וכאב ראש.

קבלן מפתח

יתרונות קבלן מפתח

לקבלן מפתח יש יתרונות רבים, כאשר המרכזי שבהם הוא העובדה שזהו מקצוע המעוגן בחוק. לא כל אחד יכול לבוא ולהגדיר את עצמו כקבלן מפתח, ועצם העובדה הזו הופכת את היצע הקבלנים לבטוח ומקצועי במספר רמות מעל כל שאר האפשרויות.

קבלן המפתח יגיע עם ביטוח משלו ויכסה עלויות של תיקון נזקים (פעמים רבות – גם אם נעשו על ידי קבלן אחר בשלב מוקדם יותר של העבודה). בנוסף, בגלל שהוא מרכז את כל הפרוייקט, לא יכול להווצר מצב של “זריקת אחריות” על טעויות – הקבלן לוקח אחריות על כל שיבוש. 

קבלן המפתח יעבוד לפי לוח זמנים מסודר ויהיה פחות תלוי בגורמים נוספים.

ואחרון חביב – כל התשלומים מוגדרים מראש, ויש הרבה פחות חריגות. התוצאה: אין הפתעות לא נעימות נוסח מוסכניקים בשנות השמונים…

חסרונות קבלן המפתח

כשאנחנו בוחרים קבלן מפתח, אנחנו למעשה שמים את כל הביצים בסל אחד ואין ביזור אחריות. לכן, חשוב לבחור קבלן מנוסה ומקצועי, לבקש המלצות ולא להתפתות למחירים זולים על פני איכות עבודה. 

אודי מסינגר

תוכן עניינים

ככה בונים בראש שקט!

מפרט בית איכותי המבודד גם טרמית ואקוסטית

בניה בפיקוח אדריכלי צמוד

תקציב בניה סגור ללא הפתעות

7 שנות אחריות מקבלת מפתח

אחריות מקיפה לבית

one stop shop

הכל כלול במקום אחד : אדריכלות + קבלן מפתח

למה להתלבט? בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם