בניית בית פרטי

רבים מאתנו, לפחות בעלי המשפחות, חוו תהליך בניית בית פרטי, או לפחות חשבו על אחד. בין כה וכה, כולנו ודאי יודעים שתהליך בניית בית הוא אינו תהליך פשוט, לבטח אם אינך בעל ניסיון או ידע מקצועי רב בתחום. אם כן, בדיוק לשם מקרים אלו נועדה עבודתם של קבלני הבנייה.

מחירים, זמן ומה שביניהם – כל מה שצריך לדעת על בניית בית פרטי

תהליך בניית בית פרטי הוא לא תהליך פשוט, הזמן, הידע והתקציב הדרושים לביצועו בצורה תקינה, גובים מאתנו משאבים רבים, ובמקרים מסוימים אף כוחות נפשיים. אם כן, לשם כך, ניתן לבצע את תהליך בניית הבית בעזרתם של קבלני הבנייה השונים. קבלני התשתיות, קבלני בניית שלד ועוד, מסייעים לנו בניהול פרויקט הבנייה, ובכך מורידים מעלינו את הנטל הכבד של בניית הבית.

מחיר

באשר למחיר ובדומה לעובדה שלכל בית בנוי מחיר שונה, כך גם לכל תהליך בניית בית פרטי מחיר שונה. אף על פי כן, למרות שלא ניתן לנקוב מחיר כללי, ניתן לומר כי מחיר הבנייה תלוי בגורמים כגון גודל הבית, סוג הבנייה, סוג חומרי הבנייה וכו’.

זמן

בנוגע לזמן אשר לוקח לבצע בניית בית פרטי – גם הוא משתנה. מאחר שכל תהליך בנייה דורש אופן עבודה שונה, עם חומרי עבודה שונים ואתגרים שונים, כך גם משך הזמן הנדרש משתנה.

בניית בית פרטי – כך תבצעו זאת בחכמה

כאמור, הדרך החכמה והנכונה ביותר לבצע בניית בית פרטי, היא באמצעות קבלנים. הקבלנים השונים אחראיים לפקד על התחומים השונים בתהליך הבנייה כגון חיבור הבית לתשתיות חשמל, אינסטלציה, בניית שלד הבית, ריצוף, צבע ועוד. את הקבלנים השונים ניתן למצוא כחברות קבלנות וכן כקבלנים פרטיים ועצמאיים.

בניית בית פרטי – שלב אחר שלב

תהליך בניה לש בית פרטי כולל בתוכו שלבים רבים, אשר מתחיל מאיסוף הון והגדרת תקציב, תכנון הבית, קבלת היתרים, תהליך הביצוע, השלמות בניה נוספות עד לקבלת המפתח והכניסה לבית המיוחל.

אבל אם נקצר – תהליך בנייה של בית פרטי כולל בתוכו 2 שלבים עיקריים:

  1. שלב התכנון – שלב התכנון מבוצע ע”י בעלי מקצוע לרבוץ אדריכל, מהנדס, מהנדסי אינסטלציה, מתכני חשמל, יועץ קרקע, מעצב פנים ועוד. שלב זה כולל בתוכו גם את קבלת היתרי הבנייה מול הרשויות המקומיות.
  2. שלב הביצוע – שלב זה מבוצע ע”י קבלן עבודות עפר, קבלן איטום, קבלן עבודות שלד, חשמלאי, אינסטלטור, צבעי ועוד מגוון בעלי מקצוע שנועדו להגשים את תהליך התכנון. בשלב זה יש לקבל גם טופס אישור אכלוס, המאשר כי הבית עומד בדירות המינימליות של הרשויות.

אם אתם נמצאים לפני תהליך של בניית בית חדש, תכינו את עצמכם כי מדובר בתהליך ארוך ומורכב, אשר מורכב משילוב גדול של בעלי מקצוע. התהליך עשוי להיות מתסכל אבל היעד בהחלט שווה את זה – כניסה לבית החלומות שלכם, במגבלת התקציב כמובן.

על מנת להקל על תהליך זה, מומלץ לקחת קבלן מפתח, אשר תפקידו הוא לנהל את כל תהליך הבניה עד לרגע קבלת המפתח. ההתנהלות שלכם היא מולו בלבד ואתם יכולים לחסוך את כל ההתנהלות מול בעלי המקצוע הרבים שקשורים בתהליך. קבלן מפתח הוא בעל מקצוע בעל ידע רב בכל ההיבטים הכלולים בתהליך הבניה ולכן כדאי לבחור קבלן מפתח מקצועי ומנוסה.

שלבי הבנייה הכלולים בבניית בית פרטי

הגדרת הון עצמי ואיסוף הון

שלב זה הוא שלב ראשוני בו עליכם לשבת כזוג ולהגדיר מהו ההון העצמי העומד לרשתוכם לטובת התהליך. כחלק מתהליך זה תגידו מהי גובה המשכנתא שתיקחו ולכן מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתא שישכלל את כל הנתונים העומדים לרשתוכם.

במידה ואין לכם שטח, יש לקחת בחשבון את עלות הקרקע, אשר עומד בישראל על כ-70% מעלות הנכס. לעלות זו יש לצרף מיסי רכישה והיטלי השבחה ופיתוח.

קבלת אישור עקרוני

ברוב מוחלט של המקרים, קיים קושי לרכוש שטח ולבנות בית בהתבסס על הון עצמי בלבד. המשכנתא במקרה זה דומה מאוד במרכיביה למשכנתא “רגילה”, אשר עיקר ההבדל הוא אופי קבלת הכסף, אשר מתקבל בהתאם להתקדמות הבנייה ובהתאם להעמדת ביטחונות חדשים בכל שלב ושלב.

גיוס בעלי המקצוע

קשה מאוד לנהל את המשימה של בניית בית באופן עצמאי – שלב זה דורש ניהול שוטף של הבניה, דבר הגוזל זמן יקר, מאמץ ודורש לימוד מעמיק של הנושא.

לכן, בתהליך הגיוס חשוב מאוד לבחור את בעלי המקצוע הנכונים עבורכם שילוו אתכם מהשלב הראשון ועד קבלת המפתל.

תכנון וקבלת היתרים

בשלב זה, יש למצוא אדריכל או מהנדס אדריכלות אשר יכינו למענכם את תוכנית הבנייה ויגישו את בקשות ההיתרים לבניה בפועל. זהו שלב קריטי לטובת השלמת הבנייה, כיוון שקבלני הביצוע יבצעו באופן מדויק את המתואר בתכנית ולכן אסור להתפשר בשלב זה.

לאחר השלמת התוכנית וקבלת היתר הבניה – יוצאים לשטח להתחיל לבנות את הבית.

בחירת קבלן שלד ובנייתו

בשלב זה יוצקים את יסודות הבית ומתחילים לבנות את השלד. בשלב זה בונים את עמודי התווך, הממד ואת כל הבסיס של הבית, אשר מטרתו לשאת את המשקל של הבית ושמירה על ביטחונות גם בזמנים של רעידות אדמה ומקרי חירום נוספים.

בחירת קבלן הגמר

בשלב זה מבצעים את יתר העבודות. זוהי עבודה שלוקחת זמן וכוללת מרכיבים רבים הנדרשים למחייה כגון תשתיות הביוב, החשמל והתקשורת, בנוסף ליתר הסעיפים הנוספים הכוללים צבע, טיח, ריצוף ועוד.

גם תוכנית זו בנויה בהתאם לתוכנית האדריכלית שהוכנה מראש.

קראו עוד על איך בונים תוכנית אדריכלית

עיצוב פנים ורכישת הריהוט לבית

בנוסף לעבודתו של האדיכל, יש לרכוש ריהוט ואביזרים נוספים אשר ישלימו את הנראות הכוללת של הבית.

קבלת היתר אכלוס – מוכר כטופס 4

לאחר סיום העבודה של כל בעלי המקצוע, יש להגיד בקשה לטופס 4 – בקשה לאישור אכלוס לדירה. זהו מסמך המאושר על ידי הרשויות המקומיות והוא מעיד על כך כי הבית בטוח למגורים ולאכלוס.  לאחר קבלת האישור, ניתן לחבר את הבית לחשמל וכל יתר התשתיות.

עוברים דירה

אחרי כל האישורים, ניתן לעבור להתגורר בבית החלומות שלכם. תהנו 🙂

הבית עם הפטיו - תמונת אווירה בחוץ

תוכן עניינים

ככה בונים בראש שקט!

מפרט בית איכותי המבודד גם טרמית ואקוסטית

בניה בפיקוח אדריכלי צמוד

תקציב בניה סגור ללא הפתעות

7 שנות אחריות מקבלת מפתח

אחריות מקיפה לבית

one stop shop

הכל כלול במקום אחד : אדריכלות + קבלן מפתח

למה להתלבט? בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם