בניה מתקדמת עלויות – מדוע יש הבדלים בין מפרטי הבניה השונים ? :)

בניה מתקדמת עלויות – מדוע יש הבדלים בין מפרטי הבניה ?

כאשר בונים פרטיים, מקבלים הצעת מחיר לבניית בית בבניה מתקדמת, יש הרבה מאוד פרטים שלרוב לא בולטים לעין לאנשים שלא עוסקים בתחום הבנייה.

לדוגמא: איזה ביסוס ורצפה, סוג הגג, עובי הקירות , גובה קומות, גמישות בתכנון אדריכלי ,גודל פתחי החלונות, סוג דלתות, איכות הכלים הסניטרים ועוד.

לרוב ,משפחות שרוצות לבנות את ביתם הפרטי, נתקלות בהבדלים במפרטים ולכן גם בהפרשים גדולים בין הצעות המחיר.

עלויות בנייה מתקדמת משתנות בהתאם לגודל הבית ,המפרט ותנאי השטח,  טווח המחירים יכול להיות גדול והוא מורכב מעשרות פרטים כמו : עובי יציקת רצפה, עובי וגודל יסודות, עובי קיר , גובה תקרות ,סוג חלונות,דלתות  ועוד …

ולכן לצורך דיוק התקציב יש לעשות טרם התכנון,  בניית תקציב מסודרת לכל הפרויקט.

הבונים הטריים, לא ממש יודעים איך לבחור קבלן ומפרט בניה ולא מצליחים להבין את השוני בין הצעות המחיר ולפעמים מבינים רק בדיעבד .

בבניה מתקדמת, יש שונות במפרטים וחומרי השלד והגמר משתנים בין בית לבית ובין קבלן לקבלן .

חשוב לדעת ולהבין, בדיוק מה מקבלים  ושהכול יהיה בהתאמה לסדרי העדיפויות של בעלי הבית ועל פיהם אפשר לקבוע תקציב, לתכנן את הבית, לקבוע מפרט הבניה ולמנוע חריגות תקציב והוצאות בלתי צפויות מראש.

בתים משלדי פלדה מתקדמת, מתוכננים ע”י תוכנות מחשב, וכך מגיעים לתוצאות הנדסיות וביצועיות מדויקות ומהירות, בעלי תקנים גבוהים לבנייה ועמידות בתזוזות קרקע שמונעות סדקים עתידיים במבנה.

רוב הבתים בבנייה קלה בארץ, נבנים ע”י קבלני מפתח, וזאת בזכות מהירות הבנייה והצורך בתאום בעלי מקצוע קבועים ומיומנים  .

השיטה היא מדויקת יותר ומונעת ליקויי בניה שנובעים בעיקר מטעויות אנוש, כמו כן בבניה מתקדמת תופעת הסדקים המופיעה בבניה ה”רטובה” . הינה נמוכה ביותר.

דוגמה אחת לשוני שיכול להיות בין הצעות המחיר  היא, שלא חייבים לצקת קורות קשר ברצפת הבטון (הבסיס) של הבית בניגוד לבית בבניית בלוקים בו חייבים לצקת רצפה מלאה תמיד .חשוב להבין שגם כאשר  עלויות בנייה אלה נחסכות, אורך החיים, האטימות, והיציבות של הבית, לא יהיו כמו ביציקת רצפה מלאה.

כל משפחה צריכה להחליט מהו המקום שבו היא רוצה לחסוך ומהו המקום בו היא מעדיפה להשקיע
עלות בנייה קלה, מושפעת, גם מסוג השלד, צפיפות ואיכות החומרים , ממנו מרכיבים את שלד הבית, עובי קירות, סוגי בידוד טרמי.
עלות בנייה מתקדמת, יכולה להיות מושפעת בנוסף, גם בהתאם לסוג הגג, האם הוא מיועד לתוספת קומה עתידית? אם ישמש כמרפסת גג או מרפסת לקומה א? האם בנוי מפרופילי פלדה ,פנל מבודד, או גג עץ, עם קורות חשופות ?

מחיר בנייה מתקדמת, יכול להיקבע מראש, ובכך להימנע מתוספות מחיר בלתי צפויות שבנייה קונבנציונאלית יכולה להביא בעקבות התארכות הבנייה ושינויים שעולים כסף רב.

תכנון מוכוון תקציב, יעזור לכם בשלב הראשוני, לתכנן בית ומפרט בניה מותאם לכם ולתקציב.

כאשר תבינו את המפרט הטכני שמוצג לכם בהצעות המחיר, תוכלו לקחת החלטות שקולות ולהחליט איפה יותר חשוב לכם להשקיע ואיפה פחות. חשוב ,לא להיות מסונוורים מברז מטבח יפה או ריצוף ולהבין לעומק את המפרט עליו אתם חותמים.

בבחירת מפרט הבנייה, חשוב להבין ולקחת בחשבון את כל הנתונים, שהכול יהיה ברור ותאום הציפיות יהיה נכון, כך נערכים לבנייה ונהנים מכל התהליך ומהחיים בבית.

יש לכם מגרש ואתם רוצים לבנות בית או תוספת בניה ?

מוזמנים לפגישת יעוץ

הבית עם הפטיו - תמונת אווירה בחוץ

תוכן עניינים

ככה בונים בראש שקט!

מפרט בית איכותי המבודד גם טרמית ואקוסטית

בניה בפיקוח אדריכלי צמוד

תקציב בניה סגור ללא הפתעות

7 שנות אחריות מקבלת מפתח

אחריות מקיפה לבית

one stop shop

הכל כלול במקום אחד : אדריכלות + קבלן מפתח

למה להתלבט? בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם