תכנון אדריכלי ששומר על התקציב

לבנות בית, זו כנראה ההוצאה הגדולה ביותר בחיים שלנו, ואף החשובה.

אז איך עושים את זה נכון? איך ניתן לשמור על התקציב המקורי למנוע טעויות שעולות, זמן וכסף , ולגור בסופו של דבר בבית חלומותינו?

תכנון אדריכלי, הוא השלב הראשון בכל הליך בנייה. תכנון זה מסייע לקבל תמונת מצב מדויקת, המאפשרת הבנה של עלויות הבנייה הצפויות לכם, כמה אחוזי בנייה ניתנים לניצול מכלל השטח העומד לרשותכם, כיצד לתכנן ולבנות, את המבנה באופן היעיל והפונקציונאלי ביותר, בהתאם לצורך שלשמו מוקם המבנה, ועוד. תכנון אדריכלי מקצועי ומקיף מספק תמונת מצב מדויקת ויעילה איך למקסם את השקעת הכסף ואיך לעמוד בתקציב ,לחסוך בעלויות ולהגשים חלומות .

כמה טיפים שיעזרו לכם לוודא שתעמדו בתקציב ותמקסמו אותו לטובת חייכם בביתכם החדש :

  1. חשוב שלמתכנן שלכם, יהיה ניסיון ביצועי בבניה בשטח- שמכיר ויודע איך העניינים מתנהלים באמת בשטח, ויודע לתכנן בהתאם לתקציב “אמיתי “.
  2. “זמן שווה כסף” והניסיון עושה את ההבדל –מתכנון מיומן שמבין אתכם מיד מהתחלה ויודע לעזור לכם לקחת החלטות, וגם מטפל ביעילות בהיתר הבניה ודואג לאינטרסים שלכם גם במהלך הבניה , יוכל לחסוך לכם זמן יקר. לכן אל תתפשרו על מתכנן לא מנוסה.
  3. תדאגו שיהיו לכם מפרטים שמחוברים לשטח -כאשר התכנון לא מחובר לשטח ולא מתייחס לפרטים, ברגע שהקבלן יתחיל לעבוד ,עלולה להיווצר בעיה של תמחור נמוך מידי מבחינת הקבלן (והוא כבר התחיל לעבוד…) הדבר יגרור תוספות למחיר לא צפויות, או לחלופין הקבלן יפסיק את עבודותיו. מפרטים טכניים שמחוברים לתוכניות העבודה, ימנעו עוגמת נפש משני הצדדים- וימנעו מכם להוציא כסף נוסף לא מתוכנן.

תכנון זה כולל תוכניות עבודה ומפרטים המחולקים לגיליונות – בנייה, הריסה, חשמל, אינסטלציה , כולל הטמעת עדכונים של היועצים הנדרשים במהלך ההיתר . כל התוכניות האדריכליות יכללו את המידות המדויקות של כל חלק במבנה, את חומרי הגלם הנדרשים, את גודל הפתחים למיניהם, המשקופים, הגגות, המדרגות ועוד.

  1. בחרו מתכנן, שיוכל בהמשך, גם ללוות אתכם בבניה , במידת הצורך . מי שתכנן את הבית, מכיר את השיקולים, האופי “והרגישויות” של המשפחה הבונה. כך ידע לתת פתרונות יצירתיים בשטח, לכל בעיה שעלולה להגיע.
  2. שיטות בנייה מתקדמות – וודאו שהמתכנן שלכם בקיא בשילוב של שיטות בנייה, בחירת שיטת הבנייה הנכונה ,יכולה לקצר בכ- 50% את זמן הבנייה, ויכולה להוזיל בין 10%-20% מעלויות הבנייה, לדוגמא בתוספות בנייה, שילוב של בניה קלה יכול לחסוך חיזוקים של קומת הקרקע. וודאו שהמתכנן שלכם לומד ומתעדכן בחומרי בנייה חדשים, בשיטות בנייה חדשות, חומרים ותקנים
  3. שימו לב להבדל בין מ”ר אדריכלי לקבלני- כשרוצים לגבש תקציב בנייה, רבים מתחילים בשאלה כמה מ”ר רוצים לבנות? ואז עושים מכפלה של עלות בניה למ”ר.

לרוב, כשאנו עושים את “החישוב” הזה- אנחנו עושים אותו לפי מ”ר אדריכלי- כלומר לפי גודל הבית. ולא לוקחים בחשבון עלויות של מרפסות, שבילים, פרגולות, פיתוח שטח, גדרות, ביוב, חשמל, הריסות, חפירות/מילוי, מדרגות ועוד. זה בקצרה, ההבדל בין מ”ר אדריכלי לקבלני.

לפי תפיסתי האדריכלות , היא הגורם הראשון והמכריע בפרויקט שמתרגם ראשית את החלומות שלכם למציאות שכיף לחיות בה .יחד עם זאת תפקיד המתכנן הוא גם לייצג אתכם ולגרום לתוכנית לצאת לפועל ברמה הגבוהה ביותר ,במינימום זמן ובתקציב היעיל ביותר תוך שמירה על האינטרס שלכם לכל אורך הדרך !

כדי שתוכלו לעבור לביתכם החדש בזמן הקצר ביותר , וליהנות ממנו לאורך שנים ארוכות.

לאחר שירותי התכנון הירוק אם תבחרו בכך ניתן לקבל גם שירותי בניה עד מפתח

תוכן עניינים

ככה בונים בראש שקט!

מפרט בית איכותי המבודד גם טרמית ואקוסטית

בניה בפיקוח אדריכלי צמוד

תקציב בניה סגור ללא הפתעות

7 שנות אחריות מקבלת מפתח

אחריות מקיפה לבית

one stop shop

הכל כלול במקום אחד : אדריכלות + קבלן מפתח

למה להתלבט? בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם