בית בקיבוץ בחן (עמק חפר)

מידע על הפרוייקט

שם הפרויקט : הבית עם הפטיו

מיקום : קיבוץ בחן

שטח בנוי: 180 מ”ר שטח קרקע: 500 מ”ר

סוג בניה: בניה מתקדמת

 

הבית בנוי במפלס אחד בצורת “ח” שיוצרת חצר פנימית מרווחת מוארת ומאווררת.

הוויטרינות הגדולות של הסלון יוצרות חיבור רצוף בין הפנים לחוץ דבר שנותן תחושת מרחב מחייה נוסף במרכז הבית

 המספק בנוסף גם הגנה מפני רוחות ושמש ויוצר פרטיות

גג הבית תוכנן בשיפוע מינימלי על מנת למתן את הגובה בחלל הפנימי

תכנון פרגולות והצללות ,בעיקר לדרום ומערב הם אלמנט חשוב ליצירת אקלים נוח יותר בבית ועם זאת לא למנוע את כניסת התאורה הטבעית

 

אזור הגינה

תכנון בית פרטי מפלס אחד

כחלק מתהליך בניה ותכנון אדריכלי של בית פרטי, האדריכל שואל את הלקוח בכמה מפלסים ירצה את ביתו החדש. יש כאלו המעדיפים את ביתם במפלס אחד ויש כאלה במספר מפלסים.

במקרים רבים, קיימת מגבלת קרקע מצומצמת, המחייבת לבנות את הבית במספר מפלסים על מנת לקבל בית גדול אבל כמובן שזה דורש התייחסות לנתוני תב”ע, הרכב המשפחה ואורח החיים של בני המשפחה.

גודל השטח הוא אחד הנתונים הראשונים אשר ירצה האדריכל להתייחס אליו, במטרה לבחון האם לתכנן בית בגודל 150 מ”ר על מפלס אחד או 2 מפלסים (לעיתים יותר, תלוי בגודל הבית ברצוי), כאשר האדריכל מתייחס לנתונים הפיזיים של המגרש עליו יוקם הבית החדש – זכויות הבניה, כיווני שמש ואויר, הנחיות התכנון מהוועדה המקומית ולנתונים נוספים, כל אלו לצד דרישות הלקוח.

הטיפים שלנו לבניית בית במפלס אחד

גודל המגרש

נכון שהרצון וההחלטה הסופית של בניית פרטי על מפלס אחד תלוי בלקוח, אך ההמלצה שלנו היא לבנות בית פרטי במפלס אחד רק בתנאי שגודל השטח עולה על 750 מ”ר, מה שמותיר לנו די שטח לגינה מרווחת ומרשימה עם פינות ישיבה ושטח שבו הילדים יוכלו לרוץ ולהנות.

אדריכל מנוסה בלבד

תכנון בית פרטי על מפלס אחד צריך להעשות על ידי אדריכל מנוסה, כזה שעשה מספר פרויקטים כאלה ועבר אותם בהצלחה רבה, בעל יצירתיות ומקצועיות, אשר יוכל להבטיח שנהנה מבית מואר ונגיש במיוחד.

יש לזכור כי בכל מגרש קיימת מגבלה מבחינת נוף וכיווני אור ואוויר ולכן בשלב תכנון הבית יש להחליט איזה חלל בבית יפנה לכיוון הנוף ויקבל את מירב האור באופן טבעי. לרוב, אלו חדרי הסלון והמטבח, בהם אנו נמצאים ברוב חלקי היום.

מכיוון שתהליך התכנון הוא מורכב יחסית, יש לבחור באדריכל שידע לבחור בפינצטה את בעלי המקצוע המיומנים ביותר לטובת בניית הבית ועיצובו.

בתכנון בית על מפלס אחד יש חשיבות רבה לכל ס”מ במבנה והוא מחייב את האדריכל למצוא פתרונות יצירתיים, נגישים וזאת על מנת להגשים את חזונו וחלומו של הלקוח.

עלויות בניית בית במפלס אחד לעומת מספר מפלסים

עלויות הבנייה של בית פרטי במפלס אחד או במספר מפלסים הן כמעט זהות ולכן השיקול במפלס אחד לא צריך להיות כלכלי, אלא שיקול אשר לוקח בחשבון את אורח החיים והרצונות של הלקוח.

לדוגמה, זוג מבוגר אשר ירצה לבנות בית במפלס אחד, לרוב ירצה לעשות זאת במטרה להקל על הקושי על העלייה והירידה במדרגות, דבר שעלול לפגוע באורח החיים שלו.

דוגמה נוספת לצורך של בית במפלס אחד, היא במידה ואחד מדיירי הבית סובל מבעיית מוגבלות אשר אינה מאפשר לו לעלות ולרדת במדרגות, ללא העזרה המתאימה.

סיכום

הבית נועד לשרת אתכם ולהפוך את החיים שלכם לטובים יותר ונעימים יותר. במיוחד אם מדובר על בית שאתם מתכננים בעצמכם ורוצים להתאים אותו ב-100% לדרישות שלכם.

חשבו על כל פרמטר אפשרי, בחנו את כל האפשרויות והתייעצו עם אדריכל מקצועי אשר יעזור לכם לקחת את הפרויקט הזה ולהגשים אותו בצורה הטובה ביותר.

אם האדריכל הוא קבלן מפתח, אתם יכולים להיות בטוחים שתהליך הבניה של הבית, יעשה בצורה והאופן הטוב ביותר עבורכם.

למה להתלבט? בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם